Barion Pixel

Hívjon:  +36 30 474 9631 
E-mail:  hungary@awme.net

Jó kedvvel adj, ne félelemből!

Jó kedvvel adj, ne félelemből!                                                                            Szeptember 26. 

 

Máté 23,23: „Jaj nektek, képmutató írástudók és farizeusok, mert tizedet adtok a mentából, a kaporból és a köményből, de elhagytátok azt, ami a törvényben fontosabb: az igazságos ítéletet, az irgalmasságot és a hűséget; pedig ezeket kellene cselekedni, és azokat sem elhagyni.” (RÚF) 

  

MÁTÉ 23,23 

 

Egyesek azt tanítják, hogy Jézus eltörölte a tizedet, mivel az nem része az újszövetségi tanításoknak. Ám ebben az esetben Jézus az írástudók és a farizeusok tizedére utalt, és azt mondta, hogy helyesen cselekszenek. Az Újszövetség nem szüntette meg a tizedet, hanem világossá tette, hogy mi legyen a tizedfizetés motivációja. 

 

Ábrám tizedet fizetett több mint 430 évvel a törvényt megelőzően. Jákob szintén tizedet adott körülbelül 300 évvel a törvény ideje előtt. Ezért a tized olyan bibliai alapelv volt, amely nem a mózesi törvénnyel kezdődött és nem is ért véget azzal. A mózesi törvény azonban a parancsolatai részeként magában foglalta a tizedet, és szigorú büntetéseket rótt azokra, akik nem fizették. Ami a tized nem fizetéséért járó büntetéseket illeti, az Újszövetség különbözik az Ószövetségtől. A Malakiás 3,8-9 azt mondja, hogy ha valaki nem ad tizedet, akkor megrabolja Istent, és átokkal van elátkozva. Ezért az emberek az adósság és a kötelezettség motivációjával adták. Jézus megváltott minket ettől és a törvény többi átkától is, ezért Isten nem fog átokkal sújtani bennünket, ha nem fizetünk tizedet. 

 

Pál apostol azt is világosan kijelentette, hogy haszontalan minden adakozás, amelyet nem Isten szeretete motivál. A 2Korinthus 9,7-ben kifejtette, hogy Isten azt akarja, hogy ne kedvetlenül vagy kényszerűségből adjunk, mert „a jókedvű adakozót szereti Isten”. A jó kedvvel, szabad akaratból történő adakozás az, amit Isten szeret. Ez nem jelenti azt, hogy a tizedfizetés ellentétes az Újszövetséggel; csupán megszűnt a büntetéstől való félelem motivációja, amit az ószövetségi törvény a tizedhez kötött. Az adakozás és a tizedfizetés még mindig az újszövetségi tanítások része, és ha újszövetségi hozzáállással történik, akkor elfogadható Isten számára. Legyél adakozó!