Erre megkérdezték tőle: “Hol van a te Atyád?” Jézus így válaszolt: “Sem engem nem ismertek, sem az én Atyámat: ha engem ismernétek, Atyámat is ismernétek.” (János 8:19)
Jézus arról beszélt, hogy egy az Atyával, erről olvashatunk a János 17-ben is. Ez az egység több volt, mint egy közös cél. Mind az Ó-, mind az Újszövetség egy Istenről beszél. (Malakiás 2:10; 1 Timótheus 2:5.) Ez az igazság oly erőteljesen megalapozott, hogy némelyek nem is tesznek különbséget az Atya, a Fiú és a Szent Szellem között; úgy hiszik, egyetlen Isten három különböző módon fejezi ki önmagát. Azonban a János 8-ban Jézus megkülönbözteti magát az Atyától. Ő és az Atya két tanú, amely betölti az 5. Mózes 17:6 követelményeit. Jézus becsapta volna ezeket a zsidókat, ha nem lett volna különbség közötte és az Atya között, mégis egyek. (János 10:30; 1. János 5:7.) Ez egy hatalmas titok!
Az 5. Mózes 6:4 szerint “az Úr a mi Istenünk egy Úr”. Nincs három Istenünk, hanem egyetlen Isten, három világosan elkülöníthető személyben. Ez egy nagy titok, ami nincs számunkra megfelelően megmagyarázva. Az Írások kijelentik számunkra a Háromság igazságát, de nem próbálják meg elmagyarázni azt. Egyszerűen úgy fogadjuk el ezt az az igazságot, ahogy van. Egy napon minden dolgot ismerni fogunk, úgy, ahogy mi ismertek vagyunk. (1. Korinthus 13:12.)
Jézus azt mondta, hogy az Atyjának a tanúsága a legnagyobb bizonysága annak, hogy ki Ő valójában. Azt mondta, Őt ismerni azt jelenti, hogy megismerjük az Atyát. Bármikor, amikor megkérdezed magadtól, hogy tényleg ismered-e mennyei Édesapád hangját és útjait, csak nézz Jézusra. Jézus pontosan olyan, mint az Atya. Bármit, amit Jézus érez, hisz és tesz, az Atya érzi, hiszi és teszi. Bármely kérdésben és problémában, amivel ma szembetalálkozol, Jézus a kulcs az Atya megértéséhez.